fredag 3 juli 2009

Om solen bara ville titta fram en sekund...

Idag är vädret äntligen lite bättre igen. Både förra veckan och veckan innan dess var ju så himla bra, men så bestämde sig Irland för att visa sin mer kända sida denna vecka....dvs sin regniga sida... I förrgår öste det ner o jag o pojkarna fick springa in efter två tappra försök till utelek. Igår var det iaf lite bättre och vi kunde än en gång gå ut med traktorerna på em. På fm akte vi alla (jag, Catherine, Sarah, Peter & Rory) in till mallow centrum o köpte nya skor till pojkarna. Jättesöta tygskor. Annars har jag inte gjort särskilt mkt under veckan, Catherines mamma var här t.o.m. tisdag. Har varit hemma o lekt med barnen, vilket ju inte e helt fel. Har börjat både onsdag o torsdag morgon med att måla med pojkarna, vilket resulterat i ett x antal teckningar : ). Idag börjar jag 14 som vanligt o sen ska vi väl bara va hemma tror jag. På kvällen ska jag o Catherine gå på bio, tror det blir "My sister's keeper". Mamma hade läst boken på svenska (allt för min syster) o sa att den var jättebra. Kollade på sf:s sida o tydligen kommer en inte till Sverige förrän i slutet av september....ibland e Sverige sega...
På lördag ska jag sitta barnvakt, Don & Catherine ska ut i Cork. Det var tydligen någon restaurang som Fidelma (Dons syster) rekommenderat Ska nog gå hur bra som helst, ska minsann vara bestämd om pojkarna hoppar ur spjälsängarna...framför allt är det nog Rory som kan vara benägen att göra detta :p
På söndag åker vi till Catherines mamma i Kilbree för att va där till ons.
Nu ska jag bara ta det lugnt fram i ca 45 min innan jag o Catherine ska åka in till stan, Moda (en affär) har börjat sin stora rea : )

Inga kommentarer: