fredag 26 juni 2009

Livet e allt en bra sak

Sitter i samma kok som forra gangen o ser ut over de grona falten. Sarah, Peter & Rory e alla pa creche (dagis). Ska aka o hamta de om vid 2-tiden med Catherine for att sen aka till hennes mamma i Midleton. Ska vara dar nagra timmar for att sedan allihopa aka tillbaka till Mallow.
Har haft en ganska lugn vecka, varit hemma i huset hela veckan eftersom pottraning statt pa schemat for pojkarna. Borjade i mandags och det har gatt over forvantan, bada pojkarna fattade galoppen snabbt...en smartie for varke gang man gick pa pottan eller toaletten : ).

Imorgon e planen att ta taget in till Cork for lite shopping och egentid. Ska aven forsoka hitta en fodelsedagspresent till Sarah som fyller 5 den 22:a juli.....kan inte riktigt greppa att hon blivit sa stor, hon var ju bara precis 2 nar jag kom forsta gangen... Satt o pratade med Catherine igar om hur livet skulle se ut om 10 ar...kanske e det jag som fatt en liten bebis da o kommer pa besok.....far val se hur det blir...

Nar jag anda e inne pa den djupa banan kom jag att tanka pa en annan sak...tank vad mycket livet beror pa tillfalligheter....tank om jag inte bestamt mig for att lasa juridik i uppsala 2007, utan vantat till 2008 istallet. Da hade jag aldrig fatt min lagenhet, for de hade redan varit uthyrda allihopa. Jag hade aldrig traffat alla underbara manniskor pa juristlinjen som jag inte kan vara utan....och risken finns dessutom att jag inte lart kanna vapendragaren!!! Usch hemska tanke, vill nastan inte tanka pa det :p. Vissa kanske skulle saga att detta inte e tillfalligheter utan odet, men jag vet inte riktigt om jag tror pa det...

Har forstatt att det e fint vader i Sverige, vill bara upplysa om att vadret har pa Irland e minst lika bra, idag e det lite samre, med bara 23 grader....men under veckan har vi sakert haft runt 25 om inte mer :). Tittade pa mina fotter igar o sag en skarp linje vid tarna mellan vit o brun....inte sa vackert...men oj vilket sommartecken!!

Nu ska jag gora mig en macka : )

2 kommentarer:

Anna sa...

gött att det går bra med potträningen :) you go girl!

nää usch o fy om vi inte hade läst
i U samtidigt... vem skulle då förgylla min tillvaro?? det vågar jag inte ens tänka på. saknar dig ju nu... kom hit så att vi kan dansa salsa ;P

KramiZar :)

Kajsa sa...

ja, om du behöver hjälp m potträning när du får egna småttingar...ring mig: )