söndag 14 juni 2009

Gott o blandat

Sitter nu i ett kok pa sodra Irland o tar det lugnt. Kom hit igar via flyg, buss o tag. Mottes pa tagstationen av alla tre barnen o Don for att sedan aka till Kilbree dar mormodern bor. Catherine var dar oxa. Barnen sag sa sota ut nar de motte mig pa tagstationen och pojkarna har vaxt jattemycket sen sist jag sag dem o dessutom har de lart sig prata. Var i Killbree till sjutiden, sen akte jag, Peter, Rory o Don hem...Sarah stannade kvar i Kilbree med Catherine. Idag tar jag det bara lugnt.
Innan jag kom hit hade vi en jattemysig student hemma, Lotta tog studenten den 11:e och det kom hur manga manniskor som helst. Regnet ville tyvarr inte ge sig, sa vi satt inne, men vi fick faktiskt plats. Lyckades aven halla mitt tal utan att borja grata, var lite nervos for detta. Aven pappa o moste holl tal, jattebra sadana o mormor hade skrivit en ny text till en befintlig melodi.
Annu en rolig sak innan jag akte till Irland var den efterlangtade korresan till Helsingfors. Blev riktigt lyckad om jag far saga det sjalv. Resan dit bjod pa god middagsbuffe', karaoke, dans mm och vi var val en aning trotta nar vi nadde helsingfors hamn. Efter lite vila pa vandrarhemmet blev det guidning pa stan med guiderna Anna, Kajsa o Karin med ett avbrott for lunch. Kvallen bjod pa jattegod texmex mat o karaoke (finnarna e verkligen duktiga pa karaoke). Pa mandagen var det farja ut till Sveaborg som gallde, vilket visade sig vara ett bra val. Guidningen (denna gang en riktig guide) var jattebra o vadergudarna var absolut pa var sida. Efter att ha avnjutit medhavd lunch o gatt runt i den dyra sovenirshopen tog vi farjan tillbaka, gick runt pa stan for att sen ga ut o ata pa en indisk restaurant. Efter mycket letande, men inget hittande blev det istallet samma restaurant som kvallen fore....ett mkt bra val! Pa onsdagen gick jag, anna, karin o christian till stranden en stund, motte sen de andra for lunch o runt 16 drog vi oss mot farjan. Pa resan hem bjods vi aven denna gang pa en jattegod middagsbuffe', karaoke mm. Tyvarr fick aven vi som var kvar sist uppleva ett av de " mest brunstiga dansgolven" vi sett....eller vad var det du sa Anna?
Kandes allt lite svart att lamna koren, men vi ses ju igen i host....och vissa traffar jag ju tidigare for lite jordgubbar : ).

1 kommentar:

Anna sa...

Ja men du måste hålla med om att det var ett väldigt brunstigt dansgolv... Speciellt mannen som dansade på sitt eget lilla vis... ;)

Ojaaa jordgubbar it is!!
miss you... har abstinens :(
KRAMKRAM