tisdag 14 juli 2009

bara två veckor kvar...

Tänk så snabbt tiden går. Känns som jag precis kom hit, och ni ska jag snart åka hem. I helgen satt jag barnvakt, medan Don & Catherine var i Dublin o såg Bruce Springsteen. Satt barnvakt med en granntjej (Claire) som jag suttit barnvakt med innan. Hon är två år yngre och jättetrevlig. I lördags målade vi och när pojkarna sov på em, gjorde jag och Sarah trolldeg. Alla tre barnen skötte sig jättebra och saknade inte alls Don & Catherine så mkt som jag trodde de skulle göra. Igår målade vi trolldegsfigurerna på fm och på em gick pojkarna o la sig två timmar som vanligt. Claire var tvungen att åka och jobba vid tvåtiden, så jag var ensam med barnen till halv sju när Don & Catherine kom hem. Som väntat, gick det perfekt : )

Vad har annars hänt under veckan? Vi var hos Catherines mamma sön-ons. I måndags åkte vi med barnen till en jättestor inomhuslekplats. I tisdags var vi på besök hos en väninna till Catherine under fm. På kvällen hade vi en minnes gudtjänst för Catherines pappa som gick bort fyra veckor tidigare. Tydligen är det något som är vanligt här på Irland. Det var en väldigt fin gudstjänst och efter kom alla hem till Catherines mamma där det bjöds på smörgåsar, kakor, kaffe, te etc.

På onsdagen åkte vi till Fota Wildlife Park innan vi åkte hem. Mötte Martina (Cath väninna) där vid tretiden o åkte därifrån vid halv sextiden. I torsdags var alla barnen på creche under fm och jag o Catherine åkte in till Cork. Catherine hade fått ett presentkort till ett SPA på 200 euro o beslöt sig för att bjuda mig på en manikyr : ). Hade hur trevligt som helst och kom hem med en fransk manikyr. På em var vi på barnkalas hos en granne.

Nu ska jag bara ta det lugnt, är ledig idag : )

2 kommentarer:

Anna sa...

gött att det gick bra med barnvaktssittandet... :)

är nyfiken på den franska manikyren oxå, bilder???

kramis

Kajsa sa...

den franska manikyren e lite av ett minne blott...efter en helg med tre barn e den lite naggad i kanten. har dock fatt lotta att lova mig att gora ny nar jag kommer hem : )

kramelikram