tisdag 21 juli 2009

fodelsedagskalas

Imorgon ar det sa dax for det efterlangtade fodelsedagskalaset. Sarah fyller 5 och det ska firas med ett riktigt barnkalas, blir nog ca 15 barn i aldrarna 0-7 iaf. Dessutom kommer kusinerna som ar i tioarsaldern, andra slaktingar och vissa foraldrar. Catherine har hyrt in en fe som ska komma och underhalla barnen. Kommer ca 14.30 o da borjar forvandlingen, dels leker de lekar, dels ska alla flickor bli feer och alla pojkar bli odlor. Sen vid halv fyra ar det mat (skinkmackor) och darefter ansiktsmalning. Innan fen gar hinner hon aven med en timmes lek igen. Nar hon gatt ar det dax for sotsaker inkl fodelsedagstartan, Sarah var mycket bestamd med att det skulle vara en Scooby Doo tarta : ).

Innan gasterna kommer ska jag o Sarah dekorera muffinsen med icing och strossel/smarties. Har inte riktigt bestamt nar jag ska ge min present....funderar pa att ge den pa morgonen innan kalaset borjar.

Efter imorgon, ar det bara 5 dagar tills jag aker hem....kanns lite konstigt, men skont. Pratade med familjen idag o saknar de faktiskt valdigt mycket. Ska bli skont att komma upp till Backis ett tag oxa. Dessutom borjar jag langta efter "svensk mat". Egentligen ar det ju inte svensk mat, men san mat som jag brukar ata hemma. Visst e det konstigt, men forr eller senare nar man e borta borjar man langta efter mat. Eller det kanske bara e jag som gor det.....matvrak som jag ar....
Na, nu borjar det har inlagget likna en hel historia....dax att sluta.
Snart kommer jag hem!

Inga kommentarer: